برنامه ریزی ECU خودرو

خودروهای انژکتوری به دلیل عملکرد بهتر و آلایندگی کمتر رفته رفته جایگزین خودروهای کاربراتوری شدند، در خودروهای انژکتوری یک مغز متفکر کنترل سیستم سوخت رسانی را بر عهده گرفت که ECU مخفف Electronic Control Unit یا کامپیوتر خودرو نام دارد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. ای سی یو یک سخت افزار است که قابلیت برنامه ریزی از طریق نرم افزار را دارد و می توان از طریق برنامه ریزی ECU پارامترهای سیستم سوخت را تغییر داد.

چه زمانی ECU نیاز به برنامه ریزی دارد ؟

معمولا و در حالت عادی نیاز به برنامه ریزی و به روز رسانی نرم افزار ECU احساس نمی شود اما اینکار فوایدی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

معیوب شدن نرم افزار: زمانی که نرم افزار ECU در اثر شوک الکتریکی و عوامل دیگر آسیب ببیند نیاز است تا کامپیوتر خودرو مجددا برنامه ریزی شود.
تعویض ECU: ممکن است به دلایلی همچون سوختن ECU ، آسیب دیدن آن در اثر تصادف و رطوبت مجبور به تعویض کامپیوتر شده باشید که در این صورت نیاز است ECU مجددا برنامه ریزی شود.
ارائه به روز رسانی نرم افزاری: گاها در نرم افزارهای ارائه شده مشکلاتی وجود دارد و شرکت خودروساز با ارائه به روز رسانی نرم افزار ECU آن را رفع می نماید.
تعویض سنسورها: گاها یک خودرو با دو نوع سیستم سوخت رسانی یا سنسورهای متفاوت روانه بازار می گردد و ممکن است تعمیرکار شما تصمیم بگیرد جهت بهینه سازی سنسورها را با نوع دیگر تعویض نماید که در این صورت باید برنامه ECU نیز تعویض گردد.

مزایای برنامه ریزی ECU چیست ؟
همواره توسط خودروسازان و یا توسعه دهندگان برنامه های متفاوتی برای کامپیوتر خودروها ارائه می شود که گاها جهت رفع اشکال و یا بهینه سازی عملکرد است و یا جنبه تزئیتی دارد . برای مثال می توان با برنامه ریزی کامپیوتر تغییراتی در مصرف سوخت خودرو ایجاد کرد و با افزایش مصرف شتاب خودرو را افزایش داد و به کامپیوتر دستور داد که فن در چه درجه ای شروع به کار کند و …

همچنین می توان نوع روشن شدن چراغها،قفل مرکزی، وضعیت کیلومتر و پشت آمپر، سیستم پخش اتومبیل و خیلی از قسمتهای دیگر را به دلخواه تغییر داد که البته بسته به نوع اتومبیل تعداد این آپشن ها متفاوت است .

ما در تنظیم موتور علی جدیدترین برنامه های ECU را در اختیار داریم و با تجربه و تخصصی که در اختیار داریم می توانیم بهترین خدمات برنامه ریزی ECU را به شما ارئه نماییم .

نکته: کامپیوتر مغز اتومبیل شماست، به هیچ عنوان آن را جهت برنامه ریزی به افراد ناوارد و تعمیرگاه های غیر مجاز نسپارید تا دچار خسارت نشوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید